A nagy falat

Friss topikok

Linkblog

Mindenki szellemi kalauza Kína: Ki ír könyvekről?

2010.12.27. 15:30 Holch Gábor

A minap elhatároztam, megnézem, mit írnak a karácsonyi hajrában a Mindenki szellemi kalauza Kínáról internet-szerte.

Elégedetten tapasztaltam, hogy a könyv elég jó publicitást kapott. Ott szerepel majd minden nagy könyváruház kínálatában, több külön is javasolta karácsonyra, és a weblapjára tette több Kínával vagy Kelet-Ázsiával foglalkozó egyesület, intézmény és hírportál is.

Amikor azonban bele akartam merülni, hogy mit írnak róla, azt hittem kettős látásom van, legalábbis addig, amíg a harmadik, negyedik ajánlóhoz nem értem. Az ajánlók nemcsak hogy szóról szóra megegyeznek egymással, de egyenesen még a kötet tartalmi lezárása előtt a Jószöveg Kiadó által rittyentett rövid kis fülszöveg "másol, beilleszt" eljárással készült klónjai. A könyv minimum átlapozásáról árulkodó érdemleges hozzászólást egyet találtam, a Fehér Tigris kung-fu egyesület weblapján.

Kicsit jobban utánaolvasva rájöttem, nincs egyedi helyzetben a Mindenki szellemi kalauza. Rákerestem három-négy kötetre, melyeket a napokban szeretnék megvenni, és ott is a gyorsan oldódó klónozott verzióra bukkantam.

Emlékszem, hogy tíz-tizenöt éve még a könyvterjesztő vállalatok ingyen osztogatott, rossz minőségben kinyomtatott repimagazinjaiban is elég színvonalas recenziókat lehetett olvasni, nem beszélve a magazinok könyv szekcióiról. Ilyen meredek fordulatot jelentene az internet?

Pozitív oldaláról nézve a dolgot, lehetne esetleg hiányt pótolni ezen a területen? ahogy az utolsó WordPress pluginről és iPhone alkalmazásról kifutószőnyeg hosszban vannak hozzászólások, esetleg megtalálhatnánk egymást olyanok, akik a mai könyvárak mellett szívesen olvasnának pár sort olyanoktól, akik nemcsak ünnepekkor vásárolnak ilyesmit.

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyfalat.blog.hu/api/trackback/id/tr232542105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása